Joi, 28 Martie 2024, 18.10.00
Logged in as Vizitator | Group "Guests"Bun venit Vizitator | RSS
Meniu principal
Categorii
Entertainment [4]
Activități sportive, recreative, dans, teatru, etc.
Educativ [48]
Proiecte și programe educaționale
Search
Social bookmarks
Înregistrare
Main » 2009 » Noiembrie » 17 » PROIECT PROMOVARE CALEA FERATĂ ORAVIȚA-ANINA „SEMMERINGUL BĂNĂȚEAN”
10.52.45
PROIECT PROMOVARE CALEA FERATĂ ORAVIȚA-ANINA „SEMMERINGUL BĂNĂȚEAN”
 

Proiect Calea ferată Oraviţa – Anina

 Fii un bun cetăţean!

Fii un adevărat bănăţean!

Participă cu sufletul curat

La restaurarea monumentului din Banat!

„Fiecare popor şi fiecare epocă stă pe umerii vremurilor trecute”, susținea marele poet Mihai Eminescu.

În vremea de azi, ceea ce se distruge iremediabil este propria noastră istorie, cu care, în trecut, eram gata să ne lăudăm în faţa străinilor.

Televiziunea Română încearcă în această iarnă să salveze unul dintre numeroasele monumente istorice, parte a trecutului nostru.

La 1 Decembrie, TVR1 organizează un teledon pentru strângerea de fonduri ce vor fi folosite în scopul restaurării monumentului câştigător. Printe cele zece monumente aflate în concurs, se regăseşte Calea ferată Oraviţa – Anina, vestigiu istoric cu un mare potenţial turistic.

În urma votului nostru, exprimat telefonic sau prin SMS, linia ferată Oraviţa - Anina ar putea obţine suma destinată restaurării.

„Recunoştinţă pentru trecut şi speranţă pentru viitor ar trebui să avem întotdeauna.” – Lubbocca.

Traseul feroviar Oraviţa – Anina a fost numit „Semeringul bănăţean”, asemănându-se cu ruta de pe muntele Semering din Austria.

Inaugurată la 15 decembrie 1863, linia ferată are o lungime de 33,4 km., fiind o  prelungire a primei căii ferate din România, Oraviţa – Baziaş.

           Lucrările au necesitat un volum de muncă impresionant din cauza terenului accidentat şi a componenţei din calcare dure şi compacte a rutei.

Calea ferată s-a realizat manual, cu săpături în stâncă, deoarece dinamita şi macaraua nu au fost încă inventate.

Linia Oraviţa – Anina a devenit cunoscută în Europa şi prin locomotivele sale cu abur de o construcţie specială.

Ruta feroviară a însemnat o investiţie strategică pentru Europa Centrală, transportând huila din munţii Banatului  spre Dunăre şi mai departe, la Viena.

Alături de imaginea arhitecturală de epocă modernă, existentă şi astăzi, gara Oraviţa e prima gară cu lift-pasaj pentru acces la peronul situat mai sus de nivelul străzii.

Traseul străbătut de această linie ferată este de un pitoresc unic, cu peisaje montane care încântă sufletul în orice anotimp.

Strămoşii nostri au dat un leu pentru Ateneu, şi Ateneul s-a construit şi ne mândrim cu el. De Ziua Naţională a tuturor românilor, putem contribui direct, profesori şi elevi, la salvarea unei părţi din istoria României: Calea Ferată Oraviţa – Anina.

Spiritul civic, unitatea, şi solidaritatea să patrundă în gândurile noastre, iar prin apelarea nr. de telefon 0900-160-440 (0,95euro) sau prin trimiterea  unui SMS la 1388 (0,99euro) cu numărul monumentului, să dovedim că „Tot Banatu-i fruntea!”

Dacă preţuim moştenirea trecutului, înseamnă că e datoria noastră să luptăm pentru conservarea valorilor judeţene. Să nu uităm că suntem români! Să nu uităm că suntem bănăţeni!

Views: 1590 | Added by: CEBM | Rating: 5.0/2
InfoCenter
Învățământ DUAL

 

Link-uri utile
  • ISJ CS
  • PORTALURI eLEARNING
  • MEN
  • BACALAUREAT 2022
  • TESTE INIȚIALE 2022
  • CCD CS
  • ADMITERE CS
  • PROGRAME ŞCOLARE
  • SIIIR
  • Protecția Muncii PSI
  • LEGISLAȚIA MUNCII
  • SALARIZARE 2017 - nou!!!
  • LEGISLAȚIE
  • LEGISLAȚIE MEN
  • TRANSLATOR EN-RO
  • AGENDA EUROPA
  • PHOTOSHOP ON-LINE
  • LEGISLAȚIE ÎNVĂȚĂMÂNT
  • ADMITERE LICEU
  • Alte Colegii RO
  • Statistici

    Total online: 1
    Vizitatori: 1
    Utilizatori: 0
  • TOP 100