Colegiul Economic al
Banatului Montan din Reşiţa trebuie să demonstreze atractivitatea acestei forme de învăţământ. Şcoala trebuie să ofere
învăţământ economic cel puţin la fel de
performant ca învăţământul economic din spaţiul european, urmărind să
reprezinte o punte de legătură în
comunitate, ”o cheie” care să deschidă ”porţile” dialogului, unde spiritul de
echipă, onestitatea şi performanţa, să
clădească viitorul, asigurând o integrare economică, socială şi culturală. Printr-o cultură
organizaţională de tip reţea, vor fi promovate valori şi credinţe împărtăşite de
profesori, elevi şi părinţi, punând accentul pe învăţare şi creând un
climat educativ de învăţare. Învăţarea trebuie să treacă dincolo de
zidurile clasei, încorporând
discipline şi tehnologii complexe:
-
Învăţarea va fi centrată pe elev, înglobând cele mai noi
idei şi practici pedagogice.
-
Curriculumul naţional şi local va fi aplicat pe cât posibil, fără să existe falii la diferite nivele.
-
Accent pe managementul clasei din perspectiva fiecărui profesor.
-
Urmărirea progresului şcolar şi comunicarea cu părinţii.
-
Trecerea de la învăţământul eminamente reproductiv la învăţarea ca
rezolvare de probleme.
-
Deplasarea accentului în evaluarea cunoştinţelor de pe volumul
informaţiei pe cunoştinţe durabile, de pe simpla informaţie pe
capacitatea de a folosi informaţia şi a realiza performanţe practice.
-
Stimularea creativităţii, a dezvoltării personale a elevilor şi a muncii
în echipă.
-
Introducerea unor metodologii noi de lucru ca: învăţarea prin
proiecte, învăţare prin soluţionarea de probleme, învăţarea colaborativă.
-
Abordarea învăţării din perspectiva serviciilor comunitare
şi a învăţării continue.
Odată definită viziunea şi misiunea, este foarte
important să se realizeze asimilarea acestora de către profesori, elevi,
părinţi şi alţi parteneri sociali în scopul coagulării unei identităţi
specifice şcolii noastre.
|