Marţi, 19 Martie 2024, 09.21.01
Logged in as Vizitator | Group "Guests"Bun venit Vizitator | RSS
Meniu principal
Categorii
Entertainment [4]
Activități sportive, recreative, dans, teatru, etc.
Educativ [46]
Proiecte și programe educaționale
Search
Social bookmarks
Înregistrare

SERJO - TRENDS IN SERVICE JOBS

INSTITUȚII PARTENERE:

  • Istituto Di Istruziune Superiore”Michelangelo”, Forte dei Marmi, Italia
  • Berfuskolleg Viersen, Germania
  • Colegiul Economic al Banatului Montan, Resita, Romania

PERIOADA DE DESFĂȘURARE:  2006-2008

PUBLIC ȚINTĂ : elevii din tarile implicate in proiect, profesori, institutii, parteneri economici si sociali, comunitatea locala.


LIMBA DE COMUNICARE

Participantii la proiect au comunicat in limba engleza, au scris un scenariu de film in limba engleza, au lucrat in echipe transnationale, astfel si-au imbunatatit abilitatile lingvistice. Sporadic, au fost folosite franceza, italiana si germana.


PREZENTAREA PROIECTULUI SI A ACTIVITĂȚILOR


  • Proiectul a avut ca obiectiv principal studierea noilor tendinte in  sectorul serviciilor in Europa in vederea angajarii viitorilor absolventi pe piata muncii europene. Pentru atingerea acestui obiectiv tarile partenere au comunicat permanent pe internet dar si in cadrul activitatilor desfasurate cu ocazia intalnirilor de proiect.
  • Pentru a raspunde cerintelor angajatorilor de pe piata muncii din sectorul serviciilor, fiecare tara partenera a ales doua joburi specifice zonei sau profilului scolii, pentru a investiga noile tendinte. Romania a ales joburile de receptioner si secretar, Germania cele de transportator si functionar bancar, iar Italia a ales joburile de caterer si agent de turism.
  • Desi parea o activitate destul de dificila, cele trei tari partenere au stabilit pasii necesari, astfel incat totul a devenit foarte placut atat pentru elevii implicati cat si pentru cadrele didactice coordonatoare.
  • Activitatile in cadrul proiectului au fost interesante,  de la incheierea parteneriatelor cu diverse companii din domeniul serviciilor, pana la  conceperea de chestionare si aplicarea acestora  angajatilor din aceste firme. Elevii au fost atrasi de aceasta activitate deoarece au avut posibilitatea sa comunice direct cu angajatii si angajatorii unei companii. Partea cea mai placuta a fost filmarea unor interviuri in limba engleza cu un receptioner si o secretara angajati ai companiilor partenere. Elevii au fost reporteri si ca urmare a acestor interviuri, ei au aflat care sunt tendintele in aceste slujbe, dar si cerintele angajatorilor.
  • In urma tuturor acestor activitati, elevii au strans suficiente informatii pentru ca in luna mai 2007, in Romania, in cadrul Conferintei SERJO,  sa reuseasca sa le prezinte. Ei s-au comportat ca niste adevarati ,,experti”, in fata unei audiente numeroase formata din oficialitatile orasului, reprezentanti ai ISJ CS, coordonatori de proiecte Comenius din judet, elevi si mass-media.

Anul II de proiect a fost unul dificil deoarece era momentul sa devenim „profesionisti” si sa concentram  toate  informatiile acumulate in anul I de proiect intr-un film documentar. Cele trei echipe au fost responsabile pentru activitati bine stabilite. Aceasta a inclus pregatirea unui atelier de lucru pentru fiecare etapa in realizarea filmului, pentru intalnirea din Italia si producerea unui documentar ce urma sa fie parte a filmului final pentru intalnirea din Germania.

Activitatile au fost impartite in mod egal pentru cele trei echipe din tarile partenere. Lucrand impreuna in primul an de proiect, participantii au dezvoltat obiective comune si relatia s-a bazat pe incredere, ceea ce a condus la o atmosfera de lucru pozitiva.

Intalnirea de proiect din Italia a fost momentul in care elevii au invatat cum sa faca un scenariu, cum sa filmeze si cum sa editeze un film beneficiind de asistenta unui scenarist de la ,,Dreams Works”. Intorsi acasa, fiecare tara a conceput un scenariu si a filmat o parte a filmului despre slujbele studiate, aratand cele trei tendinte importante si anume: cunoasterea unei limbi straine, folosirea tehnologiei informatiei si importanta abilitatilor sociale.

Intalnirea din Germania a fost momentul in care s-au prezentat cele trei parti ale filmului si s-a lucrat la crearea unui scenariu care sa le uneasca. Elevii au fost scenaristi, actori si regizori. Au reusit sub forma unui talk show cu experti din cele trei tari sa uneasca toata munca lor si sa realizeze produsul final: filmul "Noi tendinte in servicii”, acest film fiind prezentat unei audiente largi, ca o premiera.


InfoCenter
Învățământ DUAL

 

Link-uri utile
  • ISJ CS
  • PORTALURI eLEARNING
  • MEN
  • BACALAUREAT 2022
  • TESTE INIȚIALE 2022
  • CCD CS
  • ADMITERE CS
  • PROGRAME ŞCOLARE
  • SIIIR
  • Protecția Muncii PSI
  • LEGISLAȚIA MUNCII
  • SALARIZARE 2017 - nou!!!
  • LEGISLAȚIE
  • LEGISLAȚIE MEN
  • TRANSLATOR EN-RO
  • AGENDA EUROPA
  • PHOTOSHOP ON-LINE
  • LEGISLAȚIE ÎNVĂȚĂMÂNT
  • ADMITERE LICEU
  • Alte Colegii RO
  • Statistici

    Total online: 1
    Vizitatori: 1
    Utilizatori: 0
  • TOP 100