SERJO - TRENDS IN SERVICE JOBS
INSTITUȚII PARTENERE:
- Istituto Di Istruziune Superiore”Michelangelo”, Forte dei Marmi, Italia
- Berfuskolleg Viersen, Germania
- Colegiul Economic al Banatului Montan, Resita, Romania
PERIOADA DE DESFĂȘURARE: 2006-2008
PUBLIC ȚINTĂ : elevii din tarile implicate in proiect, profesori, institutii, parteneri economici si sociali, comunitatea locala.
LIMBA DE COMUNICARE
Participantii la proiect au comunicat in limba engleza, au scris un scenariu de film in limba engleza, au lucrat in echipe transnationale, astfel si-au imbunatatit abilitatile lingvistice. Sporadic, au fost folosite franceza, italiana si germana.
PREZENTAREA PROIECTULUI SI A ACTIVITĂȚILOR
- Proiectul a avut ca obiectiv principal studierea noilor tendinte in sectorul serviciilor in Europa in vederea angajarii viitorilor absolventi pe piata muncii europene. Pentru atingerea acestui obiectiv tarile partenere au comunicat permanent pe internet dar si in cadrul activitatilor desfasurate cu ocazia intalnirilor de proiect.
- Pentru
a raspunde cerintelor angajatorilor de pe piata muncii din sectorul
serviciilor, fiecare tara partenera a ales doua joburi specifice zonei sau
profilului scolii, pentru a investiga noile tendinte. Romania a ales joburile
de receptioner si secretar, Germania cele de transportator si functionar
bancar, iar Italia a ales joburile de caterer si agent de turism.
- Desi parea o activitate destul de dificila, cele trei tari partenere au stabilit pasii necesari, astfel incat totul a devenit foarte placut atat pentru elevii implicati cat si pentru cadrele didactice coordonatoare.
- Activitatile in cadrul proiectului au fost interesante, de la incheierea parteneriatelor cu diverse companii din domeniul serviciilor, pana la conceperea de chestionare si aplicarea acestora angajatilor din aceste firme. Elevii au fost atrasi de aceasta activitate deoarece au avut posibilitatea sa comunice direct cu angajatii si angajatorii unei companii. Partea cea mai placuta a fost filmarea unor interviuri in limba engleza cu un receptioner si o secretara angajati ai companiilor partenere. Elevii au fost reporteri si ca urmare a acestor interviuri, ei au aflat care sunt tendintele in aceste slujbe, dar si cerintele angajatorilor.
- In urma tuturor acestor activitati, elevii au strans suficiente informatii pentru ca in luna mai 2007, in Romania, in cadrul Conferintei SERJO, sa reuseasca sa le prezinte. Ei s-au comportat ca niste adevarati ,,experti”, in fata unei audiente numeroase formata din oficialitatile orasului, reprezentanti ai ISJ CS, coordonatori de proiecte Comenius din judet, elevi si mass-media.
Anul II de proiect a fost unul dificil
deoarece era momentul sa devenim „profesionisti” si sa concentram toate informatiile acumulate in anul I de proiect
intr-un film documentar. Cele trei
echipe au fost responsabile pentru activitati bine stabilite. Aceasta a inclus
pregatirea unui atelier de lucru pentru fiecare etapa in realizarea filmului,
pentru intalnirea din Italia si producerea unui documentar ce urma sa fie parte
a filmului final pentru intalnirea din Germania.
Activitatile au fost impartite in mod egal pentru cele trei echipe din tarile partenere. Lucrand impreuna in primul an de proiect, participantii au dezvoltat obiective comune si relatia s-a bazat pe incredere, ceea ce a condus la o atmosfera de lucru pozitiva.
Intalnirea de proiect din Italia a fost momentul in care elevii au invatat cum sa faca un scenariu, cum sa filmeze si cum sa editeze un film beneficiind de asistenta unui scenarist de la ,,Dreams Works”. Intorsi acasa, fiecare tara a conceput un scenariu si a filmat o parte a filmului despre slujbele studiate, aratand cele trei tendinte importante si anume: cunoasterea unei limbi straine, folosirea tehnologiei informatiei si importanta abilitatilor sociale.