Istituto Di Istruziune
Superiore”Michelangelo”, Forte dei Marmi, Italia
Berfuskolleg Viersen,
Germania
Colegiul Economic al
Banatului Montan, Resita, Romania
PERIOADA DE DESFĂȘURARE:2006-2008
PUBLIC ȚINTĂ : elevii din tarile implicate in proiect, profesori,
institutii, parteneri economici si sociali, comunitatea locala.
LIMBA DE COMUNICARE
Participantii
la proiect au comunicat in limba engleza, au scris un scenariu de film in limba
engleza, au lucrat in echipe transnationale, astfel si-au imbunatatit
abilitatile lingvistice. Sporadic, au fost folosite franceza, italiana si
germana.
PREZENTAREA PROIECTULUI SI A ACTIVITĂȚILOR
Proiectul
a avut ca obiectiv principal studierea noilor tendinte in sectorul serviciilor in Europa in vederea
angajarii viitorilor absolventi pe piata muncii europene. Pentru atingerea
acestui obiectiv tarile partenere au comunicat permanent pe internet dar si in
cadrul activitatilor desfasurate cu ocazia intalnirilor de proiect.
Pentru
a raspunde cerintelor angajatorilor de pe piata muncii din sectorul
serviciilor, fiecare tara partenera a ales doua joburi specifice zonei sau
profilului scolii, pentru a investiga noile tendinte. Romania a ales joburile
de receptioner si secretar, Germania cele de transportator si functionar
bancar, iar Italia a ales joburile de caterer si agent de turism.
Desi
parea o activitate destul de dificila, cele trei tari partenere au stabilit
pasii necesari, astfel incat totul a devenit foarte placut atat pentru elevii
implicati cat si pentru cadrele didactice coordonatoare.
Activitatile
in cadrul proiectului au fost interesante, de la incheierea parteneriatelor cu diverse
companii din domeniul serviciilor, pana laconceperea de chestionare si aplicarea acestoraangajatilor din aceste firme. Elevii au fost
atrasi de aceasta activitate deoarece au avut posibilitatea sa comunice direct
cu angajatii si angajatorii unei companii. Partea cea mai placuta a fost
filmarea unor interviuri in limba engleza cu un receptioner si o secretara
angajati ai companiilor partenere. Elevii au fost reporteri si ca urmare a
acestor interviuri, ei au aflat care sunt tendintele in aceste slujbe, dar si
cerintele angajatorilor.
In
urma tuturor acestor activitati, elevii au strans suficiente informatii pentru
ca in luna mai 2007, in Romania, in cadrul Conferintei SERJO, sa reuseasca sa le prezinte. Ei s-au comportat
ca niste adevarati ,,experti”, in fata unei audiente numeroase formata din oficialitatile
orasului, reprezentanti ai ISJ CS, coordonatori de proiecte Comenius din judet,
elevi si mass-media.
Anul II de proiect a fost unul dificil
deoarece era momentul sa devenim „profesionisti” si sa concentramtoate informatiile acumulate in anul I de proiect
intr-un film documentar.Cele trei
echipe au fost responsabile pentru activitati bine stabilite. Aceasta a inclus
pregatirea unui atelier de lucru pentru fiecare etapa in realizarea filmului,
pentru intalnirea din Italia si producerea unui documentar ce urma sa fie parte
a filmului final pentru intalnirea din Germania.
Activitatile au fost impartite in mod egal pentru
cele trei echipe din tarile partenere. Lucrand impreuna in primul an de
proiect, participantii au dezvoltat obiective comune si relatia s-a bazat pe
incredere, ceea ce a condus la o atmosfera de lucru pozitiva.
Intalnirea de
proiect din Italia a fost momentul in care elevii au invatat cum sa faca un
scenariu, cum sa filmeze si cum sa editeze un film beneficiind de asistenta
unui scenarist de la ,,Dreams Works”. Intorsi acasa, fiecare tara a conceput un scenariu si a
filmat o parte a filmului despre slujbele studiate, aratand cele trei tendinte
importante si anume: cunoasterea unei limbi straine, folosirea tehnologiei
informatiei si importanta abilitatilor sociale.
Intalnirea din Germania a fost
momentul in care s-au prezentat cele trei parti ale filmului si s-a lucrat la
crearea unui scenariu care sa le uneasca. Elevii au fost scenaristi, actori si
regizori. Au reusit sub forma unui talk show cu experti din cele trei tari sa
uneasca toata munca lor si sa realizeze produsul final: filmul "Noi tendinte in
servicii”, acest film fiind prezentat unei
audiente largi, ca o premiera.